Shopping, nya skor och dagis

Idag har Carmensita äntligen fått nya skor. Min gamla hovslagare kom och skodde henne i garaget, för det regnade ute. Jag hade dessutom borstat och torkat iordning Carmensita innan så hon skulle vara torr och fin. Så skönt att hon fått nya skor, jag tänkte rida en liten sväng nu ikväll redan.

Igår kom min kära syster Sarah hit på besök några dagar. Igår spelade vi kort och hängde, käkade lite godis och sådär. Idag har vi varit in till stan, tanken var att vi skulle gå på bio men det blev inte av. Vi tittade i massa fina affärer istället: Handplockat, Indiska, Body Shop, H&M, Bikbok, Lindex, Monki m.m. Vi avslutade med varsin glass på Bosses Glassbar och sen en sväng på myrorna. Där köpte jag en bok och två jättemysiga ulltröjor på herravdelningen. Jättebra myströjor till hösten! På Indiska fick jag en höstjacka, en grön militärjacka och en cremefärgad kjol med rosa och lila detaljer, av Sarah. Dom hade halva reapriset där, alltså utmärkta priser. Jag köpte en jättefin grönmönstrad duk också. Man får passa på! Nu på eftermiddagen/ kvällen har vi gosat lite med barnen, badat dom och A E har tvingat Sarah att läsa. Hon är charmig den ungen, hon klättrar upp i Sarahs knä, tar hennes hand och tvingar på henne boken. Sötgök!

Imorgon planerar vi att åka till Gällstad och Lager 157, jag måste ha jeans nu! Jag blir tokig, det är antingen kjol, chinos eller mysbyxor som gäller jämt. Jeans kan man använda när som helst och jag saknar verkligen jeans. Det ska bli jättekul att åka dit...

Nu ska jag ut och hämta in min lilla häst (hoppas jag, hon kanske har en annan åsikt)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback