Bilder på barnrummet!!!

Äntligen! Nu kommer det några halvtaskiga bilder på barnens rum, jag har kånkat upp det sista medan A E och farmor sover middag. Skönt för dom och skönt för mig att få klart. Vila får jag göra sen...



En kista med böcker, myshörna (provisorisk jag slängde dit några dynor för att det ska se fint ut), ännu mera böcker och plats för barnens pussel, bord och stolar + leksaksbackarna. Som ni säkert förstår har barnen inte varit däruppe och lekt än eftersom det är så fin ordning...



Fräscha rena och ett par nya leksaksbackar med nyskurade leksaker i. Härligt när allt är precis rent såhär när det är nytt.



Myshörna och massa böcker.



Efter att jag tog bilden plockade jag in en stol till skrivbordet också, det blev kalasbra. Ska lägga i lite kritor och ritpapper i lådorna också... Det blir snabbt fullt, det får inte plats nånting mer nu och ändå har dom massa grejer kvar här nere: dockvagn, spisen med kastruller och leksaksmat, hopphästen m.m.



Här önskar sig barnen varsin säng + sänglådor till alla sina kläder i julklapp. Eller pengar så vi kan köpa virke och sen bygga en säng. Taket är målat med vit högblank färg, väggen är målad i en nyans som heter "varmvit" eller grå som vi vanliga människor kallar det. Golvet är betsat i en nyans som heter mörk valnöt och sen har jag lackat med halvmatt golvlack ovanpå. Tänk att det mesta av golvet förmodligen är från 1890-talet när dom byggde vårt hus, det är coolt. Golvet längst till vänster (de smala brädorna) är ju nyare men det kommer inte synas sen när sängarna är på plats.

Som sagt är det lite mer att fixa, jag vill ha några färgglada mattor. Rött tänkte jag. Och kanske nåt kul på nån vägg + att det behövs massa lampor. Taklampa, varsin sänglampa och sen en i myshörnan och en vid bordet tänkte jag. Man tänker så mycket.

Jag är rätt nöjd nu, ska se vad jag ska hitta på nu. Det är massor med saker som ska städas undan inför imorgon osv. osv. Men det blir nog en lugn kväll. Solla, Maria, Leo och Max var här och firade mig, vi fikade och jag fick en jättebra present: ett fotoalbum från Cypern-resan! Jättekul att ha och kolla i och minnas...




Kommentarer
Postat av: Annika

Jättefint Cattis! Du har verkligen legat i :-)

2009-12-05 @ 22:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback