Julköttbullar

Nu har barnen och jag precis gjort köttbullar till jul. Jag fattar inte att Eva orkar rulla så jäkla mycket köttbullar jämt, jag hatar att göra det. Som tur var fick jag jättebra hjälp av B idag, han var hur duktig som helst! Vi har i kryddpeppar, ingefära, kanel och nejlikor i smeten och det blev jättegott. Inte överdoserat som sist när jag gjorde julköttbullar... Skönt det! Annars är det slut på både pepparkakor och lussekatter här, vi åt den sista påsen med katter igår. Det var både katter, sniglar och en "bläckfisk". Tänkte ta ett kort på den, men B hade redan käkat upp halva när kameran kom fram så det var liksom ingen idé... Nu är jag sugen på att göra chokladkola, mintgodisar och knäck. Men det får vänta till efter helgen, tror jag, för barnen ska göra godis uppe hos Eva imorgon. Spännande att se hur det blir. Jag ska jobba och på kvällen är det jul hos Solla.

Nu ska jag kolla lite mat- och bakningsbloggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback