Dåligt samvete vs dålig pension

Jaa ni. Det är inte lätt det här med barn, pengar och jobb. Jag skulle behöva ett bra jobb, helst som jag kan jobba hemifrån med och t.ex. en del på dagen och en del på kvällen efter att barnen gått och lagt sig. Gärna nånting som ger mycket pengar, men å andra sidan om vi slipper betala bensin och dagisavgift så behöver det inte vara överdrivet bra betalt. Som det är just nu känner både Henke och jag att det är alldeles för tidigt för A E att börja på dagis. Därför kommer jag förmodligen inte kunna söka nån chefsutbildning just nu. Vilket känns jävligt trist för mig för jag känner att jag behöver komma igång och komma nån vart för att kunna tjäna lite mer pengar i framtiden. Samtidigt vill jag ju inte missa hela A Es liv och utveckling (det jag vill är att antingen jag eller Henke är hemma med barnen ett tag till). Hon är alldeles för liten för dagis, när B började var han 1 år och 4 månader och det var alldeles för tidigt, han kunde inte ens säga ja och nej.

Jaa ni, just nu är det mest trötta tankar från mig, jag ska gå och lägga mig istället. Men det är typ pengar som upptar mina tankar nu och det känns inte värt att få dels dagisavgift och dels ännu högre bensinräkning för att åka så långt till jobbet. Ett jobb lite närmare vore ju bra. Fast finns det några jobb för en sån som mig i dessa tider? Jag skulle kanske kunna tillverka nånting hemma. Kom gärna med förslag!!

God natt.

PS! Om nån känner att ni vill skänka en miljon till oss så är det helt ok, för det skulle lösa en del problem faktiskt. Tack på förhand.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja du. jag tror att det är ganska många som känner precis som du..inklusive jag!

Men sök utbildningen.om du kommer in kan ni ta ställning till det då. Kan inte Henke va hemma lite o deras farmor kanske kan ha dom?? Jag vet inte men det kanske finns nåt sätt att lösa det på?! Kramar

Postat av: Helene

Hej! Ja tycker oxå allt du skall söka utbildningen! Sedan ta ställning, o barnen lär sig mkt på dagis oxå. O man kan inte alltid få ihop allt till det perfekta. :D Kan inte Henke vara hemma. Tror det kan vara skönt för dig oxå o komma hemifrån lite, se lite annat o få lite socialt.. O känna att du oxå tillför ngt..:) Kraaam

2009-02-16 @ 13:31:05
URL: http://olivensmamma.blogg.se/
Postat av: Kristofer

Det är inte inkomsterna man blir rik på. det är dom små utgifterna :P Kramiz

2009-02-17 @ 23:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback