Nya recept?

Nåt jag saknar är vardagsinspiration, det sägs ju att varje person har 5 maträtter de ständigt återvänder till. Det tycker jag känns väldigt tråkigt, därför måste jag prova lite nytt. Oftast är recepten jag hittar alldeles för krångliga, det är massa ingredienser jag aldrig har hemma. Men nu har jag hittat ett par nya recept jag ska testa... Så vi får se hur det går. Lite omväxling vore trevligt. Vi äter oftast: köttbullar, pastasås, pizza (skärpning krävs, jag vet), ost- och skinkpaj. Jag har svårt att ens komma på fem maträtter vi brukar göra... Så kom gärna med bra tips på enkel vardagsmat och då menar jag inte "stekt falukorv och makaroner" utan sånt man gör helt och hållet hemma.


Kommentarer
Postat av: Sandra Lindell

Jag vet det är samma mat jämt..Den här veckan har vi ätit tex lasagne o korvgryta. dom gör man ju nästan helt själv. Idag blir det våfflor något som vi äter väldigt ofta. Gjorde Porterstek i helgen.Nu har du fått några små ideér allafall.

2009-01-08 @ 13:23:51
Postat av: Farfar

Idag åt Vi kålpudding Mums.



Isterband med stuvad potatis är gott.

Hemgjord pyttipanna Mums

Soppor är gott också, så här års.

2009-01-08 @ 15:00:40
Postat av: Lovisa

Tacopaj,hemgjordpizza,lasagne,korvstroganoff,

kycklinggryta,kalops,ja nu kommer jag inte på mer några tips iaf.....

Postat av: Helene

Halloj! Tänkte om ni ville komm hit på söndag. :D Oliven kommer hem o sådär...

Ngr maträtter, hmmm..

Grön Lasagne, Kyckling Wook o Nudlar, Panerad fisk, vi använder Pangasiusfile, Pomme o Krov hur lätt o enkelt som helst. :O

KRaaam

2009-01-08 @ 17:02:57
URL: http://olivensmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback