Sjuklingar

Jaha, nu sitter vi här. Eller resten av familjen ligger i sina sängar och jag sitter här. Men jag menar att vi sitter tillsammans i sjukdomsbåten. Båda barnen har fått medicin på kvällen (Panodil-supp för B och flytande Alvedon till A E) mot sin feber. B somnade aldrig, han var vaken och stökade och sen vid 20.30 spydde han, vilket han i princip alltid gör när han har feber, stackarn. Jag märker ju att han tycker att det är jobbigt, han gråter och kan inte slappna av. Efteråt satt jag med honom i hans säng och han la mina händer på var sida om hans lilla huvud och ville att jag skulle hålla så. Han är så fin! Världens finaste lilla unge. Och A E ville inte heller sova, trots att allt var som det skulle. Sen när hon precis hade somnat kräktes ju B så hon vaknade till lite igen. Menmen! Nu hoppas jag på en bra natt och att dom små änglarna vaknar lite piggare och friskare imorgon.

Henke är också sjuk och ynklig, han mår inte alls bra. Och det gör inte jag själv heller. Fast jag har tvättat massor idag och vikt och lagt in tvätt också. Det är tvätten som är viktigast att den blir klar innan trippen till dalarna. Jag och barnen åker till Hedemora på måndag och stannar en och en halv vecka ungefär. Min farfar ska begravas och då kommer vi upp tidigare och stannar ett tag. Skönt att hinna hälsa på alla ordentligt igen, annars blir det att man träffar alla max en gång per resa upp dit. Det ger så mycket mer när vi kan stanna ett tag. Fast det blir ju mer hemlängtan också såklart.

Ett långt kvällsinlägg från mig, som är trött och virrig. Ska ta ett par Panodil och gå och lägga mig nu. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback