Kolmården, besök m.m.

Veckorna försvinner snabbt nu, tanken är ju ett inlägg i veckan, jag vet inte riktigt hur det går med det?!

Vi var ju i Kolmården och tittade var min mormors pappa bodde ett tag, precis vid sjön som dom tar vatten till Kolmårdsdjuren. Vi tittade också på huset där mormor firade sina barndomssomrar, jag plockade lite fina stenar vid havet. På söndagen var det Kolmårdens djurpark precis hela dagen. B älskade Bamses värld, djuren var ju också roliga. Han fick prova att köra bil för första gången, små elbilar, det var kul när han fick in tekniken. A E satt mest i vagnen och var glad, hon gillade att klappa getterna i Barnens bondgård eller vad det heter.

Mamma och Mats följde med oss hem några dagar, jag hann slipa golvet uppe i barnens rum. Henke och jag var dessutom på bio alldeles ensamma en kväll, det var jätteskönt att komma iväg bara vi två. Vi såg Transformers 2 - de besegrades hämnd.

Farmor kom på torsdagen och åkte hem idag. Hon har mest varit barnvakt, jag har jobbat en del och läst en del. Jag har läst ut The Twilight Saga, på engelska. Alla böckerna var jättebra och det var en hel del oväntade händelser...

A E har fått två nya tänder uppe och vi väntar på att två nya ska visa sig nere också, hon är rätt irriterad på kvällarna men på dagarna går det bra. Här om dagen sa hon "goo upp" när jag skulle ta upp henne ur sängen.

Annars fördriver jag dagarna med att läsa massa nya roliga bloggar, nämligen
Cissis, Lasses och Marias. Kolla in dom ni också.


Kommentarer
Postat av: Lasse

Hej, kul att du läser det man skriver, ibland blir det stopp iknopp men det är kul att dela med sig.

Vist är det kul att läsa, läser nu en bok av Leif GW Persson riktigt trevlig faktiskt.

Ha det så bra.

Lasse

Postat av: Nina

Hallå!

Läget? Det var länge sedan, känns det som. Hur blev det för Carmensita, fick hon ingen kompis från Solla? Jag har inte sett någon.....

Ha det bra, vi hörs!

Hälsa alla

Kram Nina

2009-07-29 @ 19:07:01
URL: http://www.123minsida.se/skogalund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback