Fullt upp!

Lena kom ju, vi åt våra chicken nuggets med råris (jättegott) och sötsur sås. A E vägrade vakna, men efter ett par timmar fick hon också lunch. Och vi fick fika innan vi tog en promenad till brevlådan, B hade fått ett vykort från mormor och ett brev från Folktandvården. Lena åkte och vi gick ända bort till Helen och Fredrik. Vi hälsade på både hästar och får. Det fanns två små jättesöta lamm! B är rädd för alla framfusiga djur så han tyckte det var lite jobbigt med Pricken (får) som ville nosa honom i ansiktet.

Väl hemma igen var det bara att slänga ihop lite kvällsmat, det blev falukorv, stekt potatis och stekt ägg. Det har blivit mycket falukorv den senaste tiden, men så blir det ibland (när Coop har extremt billig falukorv). Efter maten kom Solla, hon har sågat ner massor från våra träd.

Nu har träden fått på sig sommarkostymen, det ska bli kul att se hur det ser ut med alla löv sen. Och jag ska gnugga bort mossan med en borste, så jag ska försöka ordna det.

Nu är det läggdags för mig, Solla och jag har druckit te och ätit cheesecake tills för en liten stund sen. Kul, kul. Jag älskar verkligen när det kommer folk och de här senaste dagarna har det kryllat av folk här ute! Jättekul och uppskattat.

Dagens prestation var Bs promenad till och från Helen och Fredrik, jag trodde inte att han skulle orka ända hem och det var segt på slutet. Men han klarade det! Duktig kille. Nu ska jag sova, som resten av familjen. Förhoppningsvis är jag lite mindre yr imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback