Tulpaner och pasta

Vi stannade i Sjövik och köpte tulpaner, vita till oss och gula till Eva. Dessutom hade dom söta påskiga plastägg på pinne som vi köpte ett blått och ett rosa av. Tanten vi betalade till tog för givet att A E var en flicka eftersom B la beslag på det blåa ägget, lite irriterande eftersom jag valde de två finast färgade äggen, inte rosa till A E och blått till B. Jag kommer störa mig på det varje gång jag ser äggen nu bara för det. Ska försöka tänka bort det. B har ändå redan haft sönder sitt ägg, så snart har vi nog inga kvar...

Vi har fått lunch här, falukorv och färsk pasta med pastasås. Mums!

Nu ska jag prova nya hästsockor, vilken lyx!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Om jag ska vara ärlig så blev jag förvånad när jag såg att du köpte ett blått och ett rosa ägg. Jag trodde precis som expediten, att det rosa var A Es och det blåa var Bs. Fast i min värld är det inte alls farligt med rosa till tjejer och blått till killar, jag är ju liksom uppväxt med det. Men det är helt ok med tvärt om oxå. Färger är härligt, det blir man glad av!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback