Husalfen Cattis

Idag har jag jobbat som en slav, som en husalf faktiskt. Först vaknade A E kl.6.45 och jag försökte övertala min kära man att gå upp och ta henne eftersom jag var inställd på att det var lördag. Men han hade såklart åkt till jobbet, jag tyckte han var riktigt jobbig som vägrade svara och sen fanns han inte ens i sängen! Min första tanke var att han måste ju vara riktigt knäpp som glömt bort att det är lördag, men tydligen var det jag som var knäpp eftersom det är tisdag.

Iallafall så har jag packat hela bilen full med skräp från hallen och återvinningsgrejer, ska åka till tippen med det i eftermiddag före jobbet tänkte jag. Skönt att bli av med det. Sen har jag plockat undan massor och dammsugit och skurat golvet. Det har alltså tagit 2½ timme det här, så det var rätt mycket grejer att plocka undan och en hel del skräp att plocka upp. Och lite leksaker med. Men nu är det så fint, så fint. Jag går omkring barfota och njuter av att det är rent för en gångs skull! Dessutom har jag tvättat massor med tvätt och hängt. Och det finns redan typ 3 IKEA-påsar med ren tvätt att vika men det får fan vänta för nu tänker jag inte göra mer idag.

Kommentarer
Postat av: Nina

Ha, ha!

Vilken tur för Henke. att det inte var du som hade rätt om vilken dag det var! Det hade ju inte varit lite trist att komma till jobbet en lördagsmorgon.



Vad duktig du har varit (som vanligt) och jobbat där hemma. Även jag fick aschlet ut vagnen och tog tag i mitt hus i lördags efter jobbet. Hanse fick ta den stinkande källaren (men den luktar än, jag ska slänga ut katterna så fort det blir vår, då får de bo i stallet och källaren ska SANERAS)

Ha en bra dag!

Postat av: Janni

Va duktig du har varit! Jag har själv en hel gaderob full med allt möjligt skräp. I början var det fint sorterat i påsar, men när det började bli fullt har man bara slängt in skräpet. Nu vågar jag inte öppna gaderoben med risk för att allt trillar ut. :S

2010-03-02 @ 20:23:18
URL: http://pysseljanni.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback