En dag i lekparkerna

 

A E gungar i lekparken vid Ulfåsa

 

 

B är högst upp i tornet

 

 

Han vill absolut att jag ska visa den här bilden, jag hann inte fånga honom på bild sen för han va så snabb iväg...

 

 

Är det nån som vet vad andhannen heter? Jag har för mig att det finns ett eget ord.

 

 

Är det Tessan? Hon kom fram till mig och mäkade. Alltså precis fram till mig, jag hade kunnat klappa henne men jag ville inte skrämma iväg henne. Det här var i lekparken vid hamnen i Motala.

 

 

Vi gick ner till vattnet och kollade, först kom en skock med gräsänder (typ 20 st) men sen kom dom här (ett par) sura typerna. Vi fick därifrån när dom började väsa åt oss.

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Tessan hade som en vit rand bakom ögat, ser inte på kortet om hon hade de.. Men som sagt hon kommer ju när man roppar på henne.. :) lite kul att ha en tam vild and..

2011-05-06 @ 12:07:47
Postat av: anette

Om du kollar länken så kallas tydligen hannen för gräsandsdraken. Så det hade jag inte en aning om.

Vissa honor kallas väl för Åda?? Vilken mysig dag ni har haft.



http://www.sofnet.org/index.asp?lev=747&typ=1



anette

2011-05-06 @ 14:23:50
URL: http://nettanplattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback