Evil Mama

Det är jag det. Jag håller på och skänker bort av barnens saker nu också. Och det bästa är att dom inte ens märker nånting. B reagerar på att det är mer städat, men ingenting annat. Och vi har så mycket roligare nu! Innan så lekte dom med leksaker precis hela tiden. Nu är dom ute, sitter inne och gör sina egna riddarmasker eller Halloweenpumpor och spindlar. Skönt familjehäng med massa kreativitet istället för var och en lek med sin egen lilla grej. Jätteskönt och bra och precis som jag vill ha det för oss! Härlig känsla!

Barnen har fortfarande massor med saker kvar, en tidsskriftssamlare med tidningar, ca 10 böcker, flexi-tracks-grejer, My Little Pony, kulbana, Star Warslego och lego sen jag var liten. Massa pennor och papper. Och pussellådan är kvar, docklådan är kvar. Så det är inte så att jag snott alla deras grejer precis utan jag har mest rensat bort sånt som dom vuxit ifrån och sånt dom aldrig leker med utan bara sprider ut på golvet: t.ex. alla McDonald´s leksaker. Saker som Lego, Playmo, Duplo osv kommer vi spara men dom kommer istället få tillgång till kanske 2 leksaksbackar åt gången och resten kommer stå undangömt så man kan byta och få "nya" leksaker ibland istället. Ungefär hälften av det vi kört bort kommer jag skänka bort (dom sakerna är inte ens med i uppräkningen ovan).

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag tänkte protestera lite där i början av inlägget, men när jag läste vidare så såg jag att det inte behövdes.

Det var det där med lek för sig själv. Det är nämligen jätteviktigt för barn att leka, det är deras främsta verktyg för att bearbeta upplevelser i sin vardag. Det kan inte ersättas av kreativt skapande och familjehäng. Båda behövs.

Men så såg jag ju att de fått behålla en massa leksaker, så då var ju allt bra och frid och fröjd :) Så jag ska inte klaga eller protestera.

Kramsing!

Postat av: research paper

Anyway you make really great things now!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback