Ideer till vardagsrummet

Nu när jag inte har facebook längre har jag sååå mycket tid över och eftersom jag är hemma idag (superförkyld) så verkar hjärnan tänka inredning. Och nu ska ni får se hur jag tänkt att det ska se ut i det här hörnet av vardagsrummet. En del saker är realistiska och en del saker är lite mer som drömmar så ni får stå ut :)

 

Till att börja med måste vi ha några soffor och då har jag hela tiden tänkt en svart eller mörkbrun skinn eller lädersoffa, hörnsoffa. Men dom är ganska dyra och jag är rätt snål. Så jag tänker att två Klippansoffor skulle funka, en med ryggen mot väggen där matgruppen står nu och den andra mot bokhylleväggen.

 

 

Inne i hörnet, mellan sofforna, finns plats för nån läslampa på fot eller så. Eller en stor växt! JA!

 

 

Jag älskar stora växter. Tänk typ ett litet träd. Och snygga krukor,

 

 

som den här: Hasselnöt.

 

I det vänstra hörnet på bilden tänkte jag ha en piedestal som är målad, kanske i samma färg som väggen så den smälter in. Framför den en blomlåda på ben, samma sak där att man målar den så den inte syns. Och sen massa växter, typ monstera, murgröna, porslinsblommor m.m.


Och på golvet borta på sofforna vill vi såklart ha nån mjuk och skön matta, där har jag några olika alternativ:

antingen en kohud:

 

 

fast mer brun tror jag.

 

Kelimmatta:

 

 

den här är det väldigt mycket blått i, jag vill hellre ha en som är mer röd.

Och sista alternativet är en persisk matta:

 

 

och den ska inte heller se ut exakt som på bilden, jag vet precis vad jag vill ha.

 

Jag skulle gärna vilja måla taket vitt, väggen i nån lite mörkare nyans. Grå kanske. Och sen mörkbetsa golvet.

 

Alla bilder från IKEA!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.blocket.se/ostergotland/Soffor_bord_garderob_36020998.htm?ca=14&w=1&last=1

2011-10-05 @ 12:19:49
Postat av: Nina

Vad det gäller matta, så råder jag dig att köpa en persisk. De håller hela livet, de tål tuffa tag. Man kan i stort sett spilla vad som helst på dem och det är bara att suga upp det värsta med hushållspapper och sedan tvätta av med lite ljummet vatten och en disktrasa. Dammsug alltid "medhårs" så håller sig luggen platt och frånstötande, allt damm och smuts lägger sig bara på ytan då. Har man fullt med katt- och hundhår, kan man med fördel dammsuga med borsten ute på dammsugarmunstycket, fortfarande medhårs. Det sliter pyttelite mer på mattan, men den tål det. Dammsuger man mattan fram och tillbaka tufsas luggen ihop så småningom, den ställer sig upp och blir inte alls så fin och lättskött längre.

Gör du så här har du en bra matta för resten av livet :)

2011-10-06 @ 12:03:25
URL: http://stallskogalund.blogg.se/
Postat av: Anonym

du glömde o skriva att du ska ha ett flipperspel där också!!!

2011-10-08 @ 13:24:57
Postat av: Bengt

Hej !



Var själv lite spekulant på huset, vad slutade prislappen på. Bara lite nyfiken !

2011-10-31 @ 15:47:27
Postat av: Cattis

Bengt: 1,010,000 kr

2011-11-06 @ 09:29:49
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback