Project 333

Jag är med på project 333, idag har jag kollat igenom garderoben igen och räknat och jag landar inom gränsen (33 plagg). Jag har rensat bort kläder jag aldrig använder från garderoben, skänkt bort minst en kartong med kläder och när vi har flyttat klart blir det nog en kartong till som åker iväg (jag har packat ner 2 kartonger med kläder från min garderob och 1 till med ytterkläder).

1. Gummistövlar
2. Vagabondskor
3. Gympaskor
4. Beige trenchcoat
5. Handskar
6. Mössa
7. Halsduk
8. Randig skjorta
9. Rutig skjorta
10. Svart klänning
11. Kavaj
12. Grå kjol
13. Blå kjol
14. Svart linne
15. Ett till svart linne
16. Röd tisha
17. Raggsockor
18. Svart Gant-tröja
19. Gråmelerad Gant-tröja
20. Brun kofta
21. Svart Adidaströja
22. Svarta tights
23. Svarta mönstrade strumpbyxor
24. Mörkblåa Levisjeans
25. Mörkblåa Curve Id jeans
26. Svarta Crocker Pep jeans, dock har jag målat med dom här på så dom har vita färgfläckar...
27. Blommig Cath Kidstonväska
28. Svart liten handväska
29. Hjärthalsband
30. Ugglehalsband
31. IKEA-tröja
32. IKEA-byxor
33. Jobbskor

Sånt som inte är inkluderat: underkläder, sovkläder/myskläder och träningskläder.

Jag känner redan nu att jag verkligen måste jobba för att använda dessa få plagg. En del plagg har jag inte alls använt under utmaningen. Så nu får jag skärpa upp mig och börja kombinera mer! Och klä mig lite "finare" till vardags med kjol och klänning. Första gången jag skrev listan var för några veckor sen och då blev det väl ca 40 saker inkl.jobbkläder. Nu däremot när jag varit med ett tag på utmaningen hade jag nästan svårt att hitta 33 saker att skriva upp! Coolt.

Jag har sålt ett halsband på tradera, gett bort några och resten ska jag nog packa ner och sen kanske göra mig av med dom i framtiden. Jag har inte gått igenom mina armband än, det kanske blir nånting för morgondagen? Man pratar mycket om babysteps på bloggarna jag varit inne på, att t.ex. ta 10 minuter varje dag eller en byrålåda per dag eller liknande för att komma igång och göra det till en vana att rensa igenom och sen skänka bort/sälja/slänga.

Kommentarer
Postat av: Nina

Oj, det låter lite lite med 33 kläder, men nog skulle man kunna rensa i garderoben rejält.

Det där med babysteps var ju en superbra idé! Den måste jag ta efter. Genast! jag börjar med översta hyllan i städskåpet i dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback