Matsedel

Eftersom jag jobbar mycket den senaste tiden har det inte blivit av med nån matplanering. Nu kommer jag dock vara ledig 4 av de närmsta 6 dagarna och då är det dags att planera lite, jag vill inte behöva åka hemifrån och handla om jag inte har nåt annat ärende.

Dagens lunch: Lammfärssgryta med ris, knäckebröd och morotsstavar.
Fredag lunch: Våfflor med sylt och grädde.
middag: Fläskfilé, potatisgratäng, kokt broccoli och morotsstavar.
Lördag jobbar jag.
Söndag lunch: Gryta på fläskkött (ska prova att hitta på ett eget recept, får se hur det går), ris. Förhoppningsvis en del grönsaker i grytan.
middag: Rester.
Måndag lunch: Soppa på potatis, lök, linser m.m. Det blir ett hopkok av det vi har hemma. Eftersom Lena och Isabelle kommer på besök vankas det dessutom fika, jag ska prova att göra
Leilas kolapaj med pekannötter.
middag: Rester eller pannkakor om det inte finns några rester.
Onsdag lunch: Ost- och skinkpaj, spenatpaj med fetaost.
middag: Rester, om inga rester finns får jag hitta på nåt annat!

Det jag behöver bli bättre på är att servera nån grönsak till varje måltid, oftast blir det morötter vilket ju är nyttigt och bra men det blir lite trist i längden. Nu kom jag på att jag ska göra hemmagjord pizzasallad igen. Min man är ju inte särskilt förtjust i grönsaker förutom sallad, gurka, vitkål och morot typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback