Matdagbok 18

Frukost: En Betaniamacka med philadelphia och tomat. En Betaniamacka med leverpastej och tomat. En stor kopp te med lite mjölk i.
Lunch: gratislunch på jobbet: fläskfilé, ugnsbakad potatis, rödvinssky gurka, tomat och rårivna morötter.
Eftermiddag: 2 rågmackor med philadelphia.
Eftermiddag igen: 1 apelsin, några Ahlgrens bilar.
Kväll: En halv viking kebad och en tredjedels pizza. Lite pizzasallad. En näve chips och 2 godisar.

Dagens träning: Inget.

Kommentar: Den senaste tiden har jag köpt en macka på jobbet för 10kr/ st på eftermiddagen, vilket känns lite dyrt när man ändå har bröd och pålägg hemma för att göra egna mackor. Det är dessutom trist att behöva skriva upp i kassaboken varje dag. Samma sak med knäckebröd, det har jag köpt på jobbet samtidigt som vi har jättemycket knäckebröd hemma, nu försöker jag ta med hemmifrån istället.

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Jag har inte haft tid att läsa bloggar på nästan två veckor. Men nu är jag här igen!!

Vad duktig du är på att skriva matdagbok. Har det givit önskat resultat? Tänker du mer på vad du äter, så du skippar att äta en del "småtjafs" för att slippa skriva upp det?



Vilka fina mössor B & AE har på fotona från när ni var hos Milton. Är det farmor som stickat dem, eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback