En påse om dagen 10

 

Jag är redo med en tom svart sopsäck.

 

 

Dagens uppdrag: Fylla den svarta sopsäcken med plastkrukor m.m. som ska få åka till loppis.

Det finns lite att ta av...

 

 

Jaha, det gick ju snabbt. In i huset för att hämta fler säckar.

 

 

Nu börjar det likna nåt, man kan faktiskt komma in utan att behöva flytta saker.

 

 

Den stora svarta säcken och den lilla blåa ska till loppis, de andra två till plastinsamling.


 

Jag sopade ut lite skräp...

 

 

Tada! Klart, rent på golvet och man kommer in (under skåpet ligger det några säckar som jag inte rörde heller). Kistan stog precis innanför dörren tidigare.

Jag har inte varit allra längst in ännu, där inne finns en del konstiga saker. Bl.a. en gammal brandspruta eller nåt sånt, det är bäst att min käre man får vara med och kolla på dom sakerna.

 

Oj oj, igår blev det rejält utrensat. Jag tog med mig en svart sopsäck och började i skattkammaren. Det fanns massvis med fula gamla plastkrukor där och jag tänkte att en svart sopsäck snabbt blir fylld. Och det blev den. + en bärkasse med krukor/korgar och 2 sopsäckar till plastinsamling.


Dessutom fick jag lov att städa bilen innan jag laste in allting så bilen är nu vårstädad på insidan. Gött! Vilken dag som helst tar jag mig säkert för att tvätta den på utsidan också.

Jag har dessutom gått igenom garderoben i hallen och rensat bort några fler av barnens mössor. Nu har dom 5 var. Alltså, vad är det för fel egentligen när barnen har 5 mössor var, efter utrensning??!?!? Dom har säkert några extramössor på dagis också...

På kvällen gick vi igenom barnens klädlådor, det blev ungefär en papperskasse med kläder som vi ska ge bort. Härligt!

 

 


Kommentarer
Postat av: Elizabeth@ReadySetSimplify

You did a lot! Good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback