Lördagsgodis!

Idag är det lördag och då blir det lördagsgodis. Jag har funderat hela dagen på vad jag ska äta, för jag vill att det ska vara riktigt gott och "värt det" nu när jag inte ätit nåt på 6 hela dagar... Så det blir Leilas Rocky Road, fast såklart har jag fixat receptet lite efter hur jag vill ha det. Jag använder 1 kaka Marabou mörk choklad som jag smälter och sen häller i en form där jag redan haft i Dumlekolor, pistachenötter och jordnötter. Blanda om så allt får choklad på sig och sen in i kylen tills det stelnat ordentligt. Mums. Eller mums och mums, jag sitter här och väntar på att det ska stelna. Under tiden har jag provsmakat några Dumle. Inte riktigt så goda som jag hade tänkt mig, men så är det alltid när jag inte ätit godis på ett tag. Det blir nog bra iallafall.

Hur går det för er andra? Nån mer än jag och mina systrar som kör godisförbud förutom lördagar? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback