Börja skolan igen

Igår var det Bs dag: först var jag med honom i skolan och såg hur han hade det. På rasten lekte vi kull, jag orkade i 10 minuter sen trodde jag att jag skulle kräkas, jag är inte riktigt i lika bra form som gänget med 7-åriga killar... Dom orkade hela rasten (= en halvtimme längre än mig). Jättekul att vara med och se hur han har det på dagarna, hur klassen fungerar och vilka som är hans kompisar. Jag har börjat skriva en lista på feedback till hans fröken också. Kan inte låta bli :)
 
På eftermiddagen var vi till Toys´r´us och spanade på leksaker inför julen. Vi handlade godis så vi kan göra smällkarameller, mossa och dekorationer till adventsljusstaken som A E fixade på kvällen. Och fika såklart, oftast är det jag och A E som fikar på stan eftersom vi är lediga tillsammans på mina lediga dagar men igår var det Bs tur att fika på stan.
 
Vi hade en så mysig dag, B är inne i nån slags "trotsperiod" (försöker tänka att han bara testar gränser och vill hitta sin egen väg men han har så otroligt mycket attityd) just nu, förmodligen är det för att jag först varit borta och sen inte haft tid för bara honom. Vilket han såklart behöver och jag med känner jag, jag är nog också lite "trotsig" ibland... Så nu försöker jag prioritera barnen mer (och att vara ensam med var och en) och det känns mycket bättre redan.

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Vad mysigt att ha en mamma-son-dag tillsammans! Jag tror som du att det är viktigt att få vara på tu man hand med varandra ibland.

Tack snälla du för berättelsen om ditt julen på jobbet! I dag ska jag ta med mamma på utflykt till Ikanohuset och IKEA, då får jag spana in ditt verk :-)

Svar: Ja, gör det. Hoppas ni får en fin dag! :)
Cattis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback