Vår Dala-dag

Det är en rubrik som skulle kunna bli en följetong om man inte aktar sig. (följetång eller följetong det är frågan).

Vi började som sagt med lunch hos farmor, vi åt rester: jag fick köttfärs- och svamppaj och köttbullar och potatis. Till efterrätt var det blåbärspaj och marsansås. Mums, allt var gott som alltid hos farmor. Vi spelade några omgångar China-schack, hon visade alla sina blommor och växter. Binning fick ett paket med jättefina kläder av henne också, kul.

Efter lunchen hos farmor var vi in till mamma på bibblan (Jag lånade nya Linda Skugge- boken, den verkar jättebra), träffade en kompis (försöker hålla på integriteten igen då), var hem till mamma o co, träffade mina systrar och så. Vi såg V för Vendetta, den var spännande och bra förstås. Sen var vi upp till en annan kompis och kollade på alla hennes hästar, 3 st i hagen och Calista och fölis i stallet. Jag vill verkligen betäcka Carmensita i vår, men då går det åt att ha ett jobb! Jag ska jobba på saken..

Innan vi åkte ut till landet igen köpte vi kebab. Nu på kvällen har vi gått bort till grannen och kollat om det var nån hemma där, det var det men inte rätt person. Vi får väl prova nån mer dag.. Nu har jag lovat att spela poker med min lillebror och Henke.

Idag har Binning på sig blingbling-tröjan och de gråa byxorna också, även om han för det mesta "bara" har t-shirten på sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback