regn o åska?

eftersom jag anser mig vara en hejare på att förutse vädret (eller ja bättre än SMHI iallafall och vem är inte bättre än dem det i dessa dagar), så märker jag att det är regn på ingång, förhoppningsvis lite åska också. Det skulle vara skönt om luften fick laddas ur lite, alltså lagom mycket åska: inga förstörda telefoner eller andra grejer och inga döda människor eller djur. Ni kanske vill veta anledningarna till att jag vet att det ska bli regn?

* sk "fjädermoln"
* jag har blivit halvt uppäten av insekter (flugor..?)
* det har börjat blåsa

Ja det var väl alles antar jag. Nu är det bara att vänta och se, regnet måste ju komma inom ett dygn annars är det ingen sport. Kom ihåg att det är en lokal väderleksrapport för mitt hem.

Idag har Henkes brorsa med familj varit här. Henke och hans brorsa (jag tränar på det här med integriteten) har grejat i garaget, dvs. gipsat. De har bytt ut den dåliga stolen i volvon också, förhoppningsvis passade dom på att göra rent skenorna som stolen ska glida i också, då kanske jag slipper sitta som en sen en utdragen kola när jag ska trampa ner kopplingen. Jag gjorde jättegod mat till allihopa med: kyckling och bakad potatis med en fräsch grönsallad till. Obs! Hemmaodlad sallad.. Vuxenpoäng till mig. Jag har gjort en cheescake också, jag använde ett recept från "Annas Kakbok", men den där Anna (så mycket för integriteten) ska alltid hålla på och krånga med allting hela tiden så min vän i Halmstad skulle skicka ett jättebra recept som hon och hennes karl använder istället.

Jaa, annars har jag varit ute i Carmensitas lite större hage och betett mig som en galen lieman med lien. Slog ner alla hemska sticksiga tistlar, jag vet inte om det gjorde nån större skillnad för henne, men det blev snyggt iallafall. Jag hade tänkt måla klart det sista också, men med tanke på väderomslaget kändes det lite som ett högriskprojekt (visst är det kul när man slänger sig med aktiemäklar-ord trots att man bara är mamma-ledig från sin arbetslöshet, det livar upp min vardag iallafall)

Ikväll är det filmkväll med mys, jag trodde ju i min enfald (innan jag gjorde min väderleksrapport) att det inte skulle hinna svalna av eftersom det varit 38,5 grader i solen här idag. Trots det känns det mycket svalare nu, men Carmensita får klara sig utan ridtur som planerat. Det är mest jag som får skylla mig själv imorgon när hon är jättepigg och inte vill trava utan bara galoppera. Hon är verkligen den mest knasiga häst jag vet, jag har ju ridit henne i ungefär en vecka och nu tar hon för givet att vi ska ut och galoppera. Jag menar: vi har ju knappt börjat trava, nån måtta måste det ju vara. Fast det är klart att jag är sugen på att galoppera, just nu går hon utan skydd och då är det inte aktuellt. Jag såg förresten på tal om galopp att töntarna (jag vet inte vem som är ansvarig) har plöjt upp den bästa lååånga galoppåkern. Det är typ en missväxt- åker som brukar ligga i träda jämt, men nu ska dom tydligen odla(?) upp den. Trist för mig och Carmensita.

Nu ska jag sluta pladdra och gå ner och duscha tänkte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback