bärsjal o stallskor!

Idag har Binning och jag varit på Blandaren och hälsat på lite, jättekul att träffa alla roliga, trevliga människor som man faktiskt saknat.. Fast dom otrevliga känns som att det kvittar med förstås! Alla tyckte att Binning var jättesöt och tjock, 8 kg är han uppe i nu, vet inte om jag skrivit det eller ej.. Jag passade på att pumpa däcket som det är lite punka på också, det höll faktiskt hela dagen med den luften jag hade i på Blandaren, jag antar att luften försvann när vi var på folkracet och jag gick omkring med ett svintungt bilbatteri under vagnen..

Efter Blandaren irrade vi omkring på stan eftersom biblioteket öppnade kl.10 (Monica trodde att dom öppnade kl.8, vi var där första gången kl.8.50).. Käkade macka med rostbiff och potatissallad på, världens lyxmacka! Lånade lite böcker på biblioteket iallafall, 5 st av Rosamunde Pilcher och en av Robin Pilcher. Jag vet inte om det finns nåt samband mellan dom eller ej, men jag hoppas att boken av Robin Pilcher är lika bra som Rosamundes. Jag köpte ju hennes "Huset vid Havet" på bokrean i vintras och den var såå bra!! Jag älskade den, den hade allt kärlek, hemskheter och ett lyckligt slut, jag hoppas att alla hennes böcker är lika bra. Jag läser för att jag vill att böckerna ska sluta bra, jag blir verkligen besviken annars. När man hittar en författare med bra slut brukar dom oftast ha bra slut i alla sina böcker och med tanke på att det är romaner verkar det ju inte helt ologiskt att dom är lika..

På vägen till Johannas student i Vadstena stannade vi i Mantorp och inhandlade ett par Jacson skor till mig, nya stallskor. Toppenbra!

Vi var i Vadstena i ungefär 2,5 h, träffade Malin med familj och lite av Johannas släkt också. Binning fick present av Malin o co, jättefina kläder! Två set med t-shirt och shorts, det ena var ett blå-vitt Nike ställ (märkes- unge, hurra!), det andra var typ beige- och grönrandigt med tiger broderat på.

Idag har Binning haft på sig en kortärmad blå body med "ABC"- text på bröstet, de röda Polarn och Pyret- byxorna och en ljusblå-, grå- och rödrandig tröja. Efter hand blev det kokhett ute (30 grader iallafall) och då fick han ligga i bara blöjan istället, det tyckte han var skönt. Jag och flera med mig var avundssjuka kan jag lova..

Vi var ju och hämtade Henke efter jobbet kl. 16 och då köpte vi en bärsjal till Binning med. Jag valde en turkos- färgad, jag ville helst ha en randig men det fanns bara korta randiga sjalar och jag skulle ju ha en lång sjal. Tyvärr hade nån stulit instruktionerna ur förpackningen så jag tänkte kolla på internet och skriva ut egna instruktioner hos Eva och Lasse imorrn.

Nu får det vara färdigskrivet för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback