Andra dagen på jobbet..

Igår fick vi lära oss hur man gör med olika betalsätt, typ kontant, kort, utländsk valuta, personalrabatt osv. Idag ska vi lära oss hur man gör om (när?) man gör fel. Det känns bra iaf, i början var det verkligen knöligt men vi fick träna massor (typ 4 timmar) igår på olika övningar och det började flyta efter ett tag.

Idag har vi varit på Kyrkans Barntimmar i Fornåsa och sjungit lite. Det var en massa mammor, 2 pappor och en hel hög med barn där, kul. Jag tänkte försöka åka lite oftare nu, vi var förra veckan också men före dess var det väl en månad eller nånting..

Shit, jag har blivit utmanad av Lotta också, jag kanske hinner med utmaningen strax först måste jag dock leta reda på nån blankett på skatteverkets hemsida. Jag har inte en aning om vilken, vet du så kan du ju berätta för mig!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Cattis,

Jättekul att läsa din blogg och jag tycker att du är väldigt duktig på att skriva men även väldigt företagsam. Fortsätt så du och lycka till med jobbet. Jag tror att du kommer att fixa det galant.Det enda som stör mig är uttrycket "massa barn". Det heter väl en massa barn i så fall eller många barn. Förra veckan höll jag på att spricka av ilska när Ann-Cathrin Sundelius, vår kommunchef var på sista sidan i tidningen och uttalade sig om att hon ätit massa fisk. Fruktansvärd svenska. Jag ska ta upp det med henne vid tillfälle. Det kallar jag "blattesvenska" och det passar inte för oss infödda. Nu fick jag det sagt också. Hoppas få se det lilla ordet "en" framför massa om det nu ska användas i fortsättningen. Nog om detta. Jättefin bild på Carmencita och även på Binning, men varför fick bara halva Henke komma med. LYCKA till med jobbet på IKEA och hälsa Eva o Lasse. Kram mormor

2006-10-04 @ 21:50:50
Postat av: Lotta

haha. svårt att veta vilken blankett du menar då du inte säger så mkt mer. finns många blanketter där =0P hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback