Ridit!!

Idag har jag alltså ridit, äntligen!! Det var roligt, fast hon var rätt nipprig i början. Jag fick lov att tukta till henne lite och sen gick det toppenbra. Annars hade hon tappat sin grimma i hagen nånstans, jag får leta efter den imorgon när jag har lite mer tid på mig. Jag fångade in henne med ett grimskaft, hon nästan hoppade på mig när jag kom ut i hagen faktiskt. Skönt att vara lite efterlängtad, det brukar dock vara första dagen och sen är hon som vanligt igen. Idag fick hon typ 3 kg hö att mumsa på + sin vanliga näve havre och betfor efter ridningen. Hon är definitivt smalast i hagen, ibland anar man hennes revben och det är inte undra på eftersom hon har börjat sätta massa tjock vinterpäls redan. All energi som finns kvar i gräset går väl åt till vinterpälsen just nu. Hmm, jag kanske skulle titta in på Hööks före jobbet och köpa lite B- vitamin? Det vore ansvarsfullt och bra, hon kan ha användning för det..

Nu ska jag hämta lilla B på dagis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback