Brödbak

Mmm.. Jag ska till och baka bröd tänkte jag, kokade vatten i vattenkokaren och nu måste jag vänta tills det svalnat till 45 grader ungefär. Jag hittade ett brödrecept på baksidan av mjölpaketet, tänkte testa det men jag gör dubbel sats så det blir nåt! Igår bakade Henke grahamsbullar, mums! Imorse pekade Binning på brödet och sa "pappa", hur söt som helst! Fast det brödet är slut nu eftersom Henke tog med sig det mesta till jobbet, lämnade bara så det räckte till vår frukost..

Annars läser jag i en jättebra bokserie ("Sagan om klanen Otori") som stått i bokhyllan hur länge som helst. Jag tror att jag bara läst den första boken förut, vilket är konstigt eftersom jag haft dom här böckerna ett bra tag och jag älskade den första boken första gången jag läste den. Nu i eftermiddag ska jag börja på bok nr 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback