Snark, som en stock!

Jag är verkligen en supermamma! Lyssna på det här: B somnade inom 5 minuter efter att han gått o lagt sig. Inte för att det beror så mycket på min supermammaomvårdnad som att han inte sovit middag idag... Men eftersom jag känner mig som en kass mamma när han tar lång tid på sig att somna tänker jag känna mig som en supermamma nu.



Här leker B på sin älskade bilmatta. Den fick han idag av sin snälla farmor.
Han har hunnit leka typ två timmar på den, bilarna åkte till IKEA och mamma och pappa fick bo i slottet.

Idag har jag tvångstvättat håret på honom, det var som tredje världskriget. Jag måste börja duscha tillsammans med honom och lära honom hur man gör med huvudet för att slippa få vatten i ögonen. Han får panik varje gång och ni kan säkert tänka er hur lätt det är för mig att ge honom en positiv schamponeringsupplevelse när han hela tiden trycker hakan mot bröstet allt vad han orkar. Efter hårtvagningen satt han kvar och badade bubbelbad i hela badrummet... Vi läste två godnattsagor och hade det mysigt i sängen innan han la sig. Supermammastuff, ni vet. Eller normala nattningsrutiner, något vi inte haft på väldigt länge. Måste få tillbaka lite rutin på kvällarna. Mest så B hinner lugna ner sig innan det är dags för sängen.



Min fina badpojke.


Kommentarer
Postat av: annika

å, det där med hårtvätt är verkligen inte kul. nora gillar det inte heller, skriker som en stucken gris "HANDDUUUUUK" för att torka ögonen med. jag säger till henne att blunda, luta huvudet bakåt och även hålla för ögonen med händerna. det går ibland, fast lite tårar blir det...

2008-08-21 @ 09:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback