Snart ska argbiggan tystas...

Jepp. För snart är maten klar. Det ska bli gott, inget avancerat: bacon och potatis. Ska bli så gott med mat och sen ska jag direkt i säng för jag är helt slut, därav allt trist gnäll. Jag är inte bara gnällig jag är nojjig också, väldigt trist kombination. Det kanske inte märks så mycket här på bloggen (förutom gnällinläggen), men Henke märker det desto mer...
 
På Väderstad Verken var det skoj, vi var på deras uppvisningsställe (antar jag?) och kollade på massa traktorer och maskiner, väldigt populärt sa B. Förutom att han kaskadspydde inne i korvtältet, tur att det var grus och inte nåt golv där. Vet inte riktigt varför han spydde men nu mår han bättre igen. Han är med Henke och klipper gräs. Imorgon tänkte jag trimma lite, om Henke har bytt trimmerhuvud vill säga. Och om det nya passar, men det kommer märkas snart som sagt... Och jag ska väl måla slut på färgen också, jag hade en liter från början och tyvärr kommer det inte räcka till hela taket. Och ännu mer tyvärr så blir det inte en burk färg till förrän i slutet av nästa månad. Men det ordnar sig!


Nu ska jag bläddra i en inredningtidning medan potatisen kokar.



B har ärvt sitt blängande av...


... sin far och farfar (Lasses hemsida)



Det här kollade vi på... En radiostyrd lastbil som hade en radiostyrd stridsvagn på flaket. Både kunde köra omkring, stridsvagnen kunde skjuta och greja och lastbilen kunde sladda och koppla av och på släpet m.m. Riktigt facinerande faktiskt eftersom det var skitsmå grejer.


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag och Fia är lite sugna att komma och kolla på katter. passar imorn runt lunchhugget?

2008-06-29 @ 20:26:11
Postat av: maria

hello.. hon ville jätte gärna ha den grå katten,, tror du att du kan skicka några kort till min mail på den vore jätte gulligt kram kram

2008-06-29 @ 20:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback