Juuul och nytt år!

Hej på er tappra själar som läser här inne och kollar!
Vi har haft en fin jul, vi var hemma här hos oss på julafton. Risgrynsgröt på morgonen och julmat till lunch, vi hade ett fullproppat godisbord iår, det var mysigt. Dagen före julafton gjorde jag pepparkakskolor & chokladkolor med havssalt. Min svärfar hade gjort kolor med lakrits och salt som var supergoda... Förutom det hade vi såklart en Twist-påse, paradisask, polkagrisar, skumtomtar, hemmagjord rocky road, after eight, saffransskorpor, pepparkakor m.m.
 
Vi fick jättefina julklappar: jag fick två böcker (Självhushållning på Djupadal och Stefans lilla gröna), en pyjamas, en halv dator (som passar bra ihop med andra delen jag fick i födelsedagspresent), pengar m.m. Barnen fick bl.a. tv-spel, spel till sina Nintendo DS, kläder, mössor, vantar, böcker, pengar m.m. Dom gillade alla sina julklappar och det gjorde jag med. En riktigt bra och mysig jul. 500-bitars pusslet blev inte klart förrän flera dagar efter julafton, eller jag hittade en bit till idag så nu saknar vi bara 2 bitar som försvunnit på nåt mystiskt sätt. Vi har t.o.m. kollat på tv flera kvällar, det blev visst sällskapsresan nån kväll och en film på 6:an nån annan. Mysigt.
 
Idag har vi varit i simhallen med några kompisar, det var kul att komma iväg lite. Annars har vi mest spenderat våra dagar hos mina svärföräldrar för min käre man har mekat med en av fin-bilarna. Jag har läst massor med böcker, precis som jag hade tänkt mig. Barnen har spelat massa spel och vi läser bok varje kväll. Vi har varit på bibblan två gånger under julledigheten och lånat på oss både böcker och några filmer.
 
Mina bästa boktips just nu är "Läsarna i Broken Wheel rekommenderar", det är en svensk tjej, Katarina Bivald, som skrivit den och är du ute efter en riktigt bra roman så har den här allt. Framför allt om du är bokintresserad själv. Min käre man och jag har också fått en ny favoritförfattare och det är Holly Black som skrivit trilogin "Den vita katten", "den röda handsken" & "Det svarta hjärtat". Jättebra böcker, det senaste vi läste som hon varit inblandat i var den första serien om Spiderwick, dom är klassade som barnböcker men om man läser alla 5 på direkten så har man att göra ett par timmar i alla fall...
 
Hur har Du haft det i jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback