Flow

En liten uppdatering... Jag är inne i ett grymt flow just nu, har massa inspiration att baka, laga mat, sy och fixa. Billigt, såklart. Jag har sytt om en klänning till en kjol, en tunika till en kjol, börjat på ett lapptäcke som just nu är ca 50 x 70 cm, sytt 17 små påsar som ska bli bönpåsar (tips på vad man köper till alla barn i klassen när de har kalas mottages tacksamt- och det ska vara BILLIGT men ändå kul), sytt klart vimplarna jag började på nån gång för länge sen. Hrm. Jaja. Här hos mig är kl.8.20, jag har 3 limpor med filmjölksbröd i ugnen, en formfranskedeg och en pizzadeg på jäsning. Jag håller på och testar att göra egen fil, jag har skrivit en lång lista på alla maträtter vi kan laga på enbart det vi har hemma. Här är en fin inspirationsblogg om man gillar att sy och en om att leva billigt och fixa själv. Ofta när jag läser bloggar får jag mest ångest och orkar inte ta tag i nånting själv, men när jag läser dom här 2 fina bloggarna får jag eld i baken att skapa lite själv istället. Och det är alltid kul!
 
Annars är A E sjuk för tillfället, så igår vabbade jag med henne, idag är jag ledig och i eftermiddag ska jag plocka upp B och en klasskompis som ska hit och leka. På jobbet är det full fart, förra veckan var jag i Älmhult på möte i två dagar det var väldigt kul och inspirerande. Chefsutbildningen går bra och framåt, det är ca 4 tillfällen kvar på den. Jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen, snart är det sommar. Även fast sommaren och våren känns rätt långt borta idag -15 grader här på morgonen... Hur har du det?

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

WOW vilken energi!! Härligt att höra. Jag önskar jag fick lite jag också. Jag ska gå in på dina rek sidor och kolla om det händer något med mig också :-)

Det börjar kännas tungt med vintern nu, längtar efter plusgrader så man åtminstone kunde använda vattenslang och brunnen uppe vid mammas stuga till vattnet i hingsthagen. Som det är nu fyller vi på med dunkar och det börjar bli rätt jobbigt....

Svar: Jag förstår att det blir jobbigt med ert vatten, snart är det nog vår ska du se! Fåglarna har ju börjat sjunga och allt. Jag vet inte riktigt vart min energi kommer från, oftast brukar jag mest kolla på bloggar och tänka att jag också ska göra nånting, men nu kliar det liksom i fingrarna att få göra nånting eget!
Cattis

Postat av: eva

roligt att du vågar börja sy, för det handlar om att våga, sen blir det inte så svårt att ge sig på andra saker att sy.....

Svar: Tack! Henke och jag diskuterade faktiskt häromdagen att det är så kul att sy för man gör nånting åt sig själv efter eget huvud. Så vi är nöjda och glada när vi får sy, båda två. Och det är toppen att ha dig att fråga för du kan ju aaallt om att sy :)
Cattis

2013-03-21 @ 08:03:05
Postat av: Anonym

Stor geleråtta, finns på karamello för 69 :- ett säkert kort i alla åldrar :) gott och kul grej!

2013-03-21 @ 22:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback