Ödmjuk? Knappast!

Vi har varit med B på utvecklingssamtal i skolan, till jul har han gått en termin i ettan. Han kan läsa helt själv och imorse hörde jag honom läsa en spelinstruktion för sin syster, så han är väldigt duktig på det. Han är också jätteduktig på matten, som han dessutom tycker är rolig. Vi var så stolta över honom på utvecklingssamtalet när det kröp fram att han var en av de bästa i klassen (vi är såklart alltid stolta över honom).
 
Idag hos mina svärföräldrar återberättade vi utvecklingssamtalet och B fick frågan om det finns nån annan i hans klass som är lika bra på att läsa varpå den ödmjuke lille gossen snabbt svarade: "knappast!"
 
Men varje gång vi säger till honom att vi är stolta över honom tycker han att det är väldigt pinsamt.

Kommentarer
Postat av: Moster Sarah

du får hälsa honom att jag också är väldigt stolt och glad över alla hans förmågor och talanger!

2013-11-17 @ 20:30:06
Postat av: Nina Liljedahl

Men ååh gullegubben <3
Jag förstår att ni är stolta över honom, alltid, men att ni är speciellt stolta när ni får höra hur duktig han är i skolan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback