A Es nya rum

Eller snart är det hennes nya rum iaf, jag har en vägg kvar att måla + finliret (närmast listerna) på en vägg... Det går undan!
 
 
Jag hade tänkt måla grått, så jag tog en färg i affären som det stod "himmel" på, jag tänkte att himlen kan ju också vara grå och är den blå så funkar det med och det blev ju väldigt bra. Väldigt mycket snyggare än innan iaf :)
 
 
Det är så givande att måla, man får ett klart och tydligt resultat direkt framför näsan. Jag blir sugen på att måla om vårt nästa rum, men där sitter inte tapeterna kvar så isof måste dom rivas bort och det blir helt enkelt för mycket jobb, när man har begränsat med tid. Men jag funderar på att kanske måla taket där inne, jag har en halvfull burk med grundfärg som bara står...
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Vad fint det blev!
Har du fått måla många lager innan det har täckt?

Har båda barnen varsitt rum? Minns inte riktigt hur stort ert nya hus är...

Svar: Tack! Nej, jag har faktiskt bara målat ett lager, jag räknade med att få måla 2-3 gånger åtminstonde. B bor i hallen på övervåningen, han har sin säng, en matta och skrivbord men det är faktiskt ganska precis vad han behöver. A E har fått en dockvrå nu, så hon är också nöjd. Jag har tagit lite fler bilder som förhoppningsvis kommer upp på bloggen iår :) Du får komma och hälsa på! Första advent är det adventsfika, så boka in det :)
Cattis

Postat av: Nina Liljedahl

Första advent kommer Cindy med familj hit över helgen, då ska vi "göra jul" i stugan och gå på julskyltning med barnen, så då kan jag inte komma tyvärr :-(

Vad skönt att du bara behövde måla en gång! Det är så himla trist att behöva måla flera gånger.

Ja jag förstår att du saknar samvaron med hästarna! Är man hästtjej så är det alltid en längtan man har, tycker jag. Just den där relationen med en och samma häst är så fantastisk. Vi har ju alldeles för många hästar, så man har ju inte en nära relation med alla. Men Gäddan är ju gammal i gården, så hon känns ju väldigt speciell.

2013-10-30 @ 11:33:44
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback