BADA BADA BADA

Idag var första gången på simskolan för barnen, de fick varsitt BADA BADA BADA BADA BADA-kort, de får bada hur mycket de vill under perioden de går på simskola. D.v.s. så mycket föräldrarna orkar hänga i badhuset. Min käre man och jag passade på att simma 1000 meter medan barnen var på simskolan, bassängerna är precis intill varandra så det var perfekt. Simlärarna vill ändå vara ifred, föräldrar är bara välkomna första och sista gången, upplägget passar oss väldigt bra. Mysigt att få göra nånting tillsammans bara jag och min man och ändå är barnen precis i närheten och gör nåt kul dom med. Nästa gång ska vi prova att basta, iallafall vi två som använder snipprummet och byter om i, enligt A E.
 
Eftersom vi är på simhallen passar jag också på att prata lite kroppar och utseende med barnen, dom har lagt märke till att alla människor ser olika ut och jag tycker det passar bra att dom tänker till lite extra på det eftersom mediaklimatet ser ut som det gör med väldigt stereotypa modeller på hur "man ska se" ut idag. I simhallen ser man ju tydligt att alla människor är olika!

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad bra att du och H också kan bada när barnen gör det, låter jättemysigt ju.

Jag har aldrig tänkt på vilket bra ställe badhuset är i kroppsmedvetandesynpunkt (vilket ord det där blev ^^), men det är ju verkligen perfekt att passa på och informera barn om hur vanliga människor oftast ser ut, eller rättare sagt hur olika vi ser ut. Fem stjärnor till dig!!

Svar: Tack Nina, vad gullig du är.
Cattis

Postat av: Susanne Jonsson

Hej, vilken himla bra idé du hade i förra inlägget om en drömlista! Det har jag aldrig tänkt på att göra men det är klart att man ska göra en sådan!
Jag knycker idén, om det är ok?

Svar: Knyck på du bara, det är meningen! :)
Cattis

2014-01-18 @ 19:05:22
URL: http://www.exselor.blogg.se
Postat av: Inger Jonsson Rönnqvist

Håller med Nina om att det är ett jättebra sätt att visa barnen hur vanligt folk ser ut. Tjocka och smala, prickiga av fräknar och andra fläckar mm.
Du är en supersmart mamma. Drömlistan är väl också en toppengrej. Alla har vi våra drömmar och vissa förverkligas och andra inte. Lycka till

2014-01-24 @ 16:34:48
Postat av: Anonym

Visste inte att du var så duktig på simning. Toppenbra gjort att simma 1000 m. Roligt att barnen lär sig simma. Tänk så kul barn har när dom är vän med vattnet och kan konsten. Lycka till med det och allt annat. Förstår att du jobbar jättemycket så det är kul att ni hinner vara tillsammans med barnen. Hälsa alla. Kram mormor

Svar: Tack! Jag tycker inte själv att jag är särskilt duktig på att simma, men jag kämpar på. Idag blev det 1000 meter igen. Tack för din kommentar mormor :)
Cattis

2014-01-31 @ 13:55:40
Postat av: Queen of Kammebornia

Bra! Det här mediaklimatet är inte bra för våra kroppar som vi går runt i. Och på ett badhus blir det ganska uppenbart allting. Varm kram!

Svar: Tack! Kram
Cattis

2014-02-04 @ 11:19:13
URL: http://kammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback