Nya bilder!

Idag har jag varit hos Helen och hälsat på, jag fick lunch med: torsk- och ägggryta (tror jag?) och färskpotatis. Hemlige hovslagaren Kjell var också där, det var verkligen trevligt. Och jättegod efterrätt (maten också), det blev världens fest med blåbär, svart vinbärs- och körsbärspaj och glass. Efter att Binning och jag hade varit hos Helen i typ 3 timmar eller så gick vi en omväg hem, det innebär att jag faktiskt börjat mitt nya lite hälsosammare liv med promenader. Det som utlöst viljan att leva ett hälsosammare liv var att jag läsa om nån kändis (kommer inte ihåg vem) som påstod att om hon kände sig lite otrimmad och fet gick hon powerwalks 3 gånger i veckan 40-60 minuter per gång. Alltså har jag tom. 1 sep på mig innan jag måste se nåt resultat. Jag känner mig taggad! Jag har bakat en cheesecake, inte för att jag vet hur den passar in i mitt nya lite hälsosammare liv, men jag kan säkert komma på nåt sätt ett få den att passa in, det är ju frukt till: hallon. Mums!

Igår åkte vi med Henke in till stan när han började jobba, jag fick ha bilen. Jihoo! Först åkte vi till Solla och var där i ungefär 5 timmar. Jag vattnade hennes enorma, fina växter med blomsternäring och mockade i stallet. Kl.13 var jag och ungen uppe hos Eva och sötis-missarna. Innan vi åkte hem på kvällen stannade vi till på Segorp och tittade på de "nya" fölisarna från i våras, fölfölisen (det borde ju helt logiskt bli fölföl eftersom det heter barnbarn om människor).. Här på bilden är Carmensitas fölföl (den till vänster med det vita brända huvudet); Arizona e. Pentagon, Baloubet Du Rouet- Cortez. Stackarn var alldeles solbränd på hela lyktan, som en skär liten gris..

Carmens barnbarn

Här har vi några fina års-föl. Det längst till vänster är Hennas hingstunge e. Poet- Rebell Z, den i mitten är e. Szkopul (stavning?)- Alpen Fürst (tror jag), det sista är e. Poet

kusar

Vi fick ju med Davids gamla gåstol från Dalarna i söndags, Binning provade den första gången igårkväll men idag verkar han förstått hur han ska göra för att ta sig fram och omkring. Han tycker det är jätteskoj!

Gunga

Idag har Binning haft på sig sin söta Bamse-tröja från moster Camilla och ett par turkosa Polarn och Pyret-strumpor också dom från Camilla.

Nu skiter jag i integriteten, det är helt ute att hålla på den. Det har jag bestämt, för vem vill egentligen läsa massa kryptiska inlägg där man ändå inte fattar vem det handlar om..?!

Nu ska jag ladda upp bilder från Dalarna tänkte jag!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag är också lite kryptisk men jag lägger ut bilder å har skrivit ut vad jag heter så vidare kryptiskt är det ju inte :-) För övrigt, har ni döpt honom till Binning för att ni är sånna skidfans? jag döpte vår katt till Pjäxan av den anledning. Pjäxan borde träffa Binning, híhihi. Jag tycker namnet är fint! Inte som "william" eller "oliver" (som alla ungar heter)

Postat av: Matilda Bäck

Hej Cattis!
Hur är det med dig?
Jag tycker om dina bilder.
Dom är jätte fina. Hur är det med Carmensita?
Hoppas att alla mår bra.
MVH Matilda i ivarshyttan!

ps Wilma Och jag saknar dig i Ivarshyttan!

2006-08-17 @ 08:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback