trött och frustrerad

That´s me! Idag har jag varit med Solla (arbetsledaren), Adina och Binning o rensat ogräs. Jag ska göra samma sak imorgon också, vilket innebär att det blir ungefär en tusenlapp extra den här månaden. Eller också inte eftersom Carmensita ska stallas in och stallhyran är 900, men den blir ju betalt utan att jag behöver ta av dom "vanliga" pengarna. Det är skönt. Jag är verkligen trött nu, helt slut. Det blir nog sängen när jag är klar på internet..

Lite frustrerad är jag för att först skulle jag ladda upp nya bilder, det var 39 st i kön, jag tyckte det verkade vara många och kollade. Hälften var gamla bilder, vilka jag redan laddat upp och dom ville jag inte ladda upp igen. Nu vill det inte laddas upp en enda bild *suck* jag orkar inte bråka med det idag, det får bli en annan dag.

Nu är Carmensita och Cassandra på stora betet igen, maten är slut här hemma, skönt för dom. Jag orkar verkligen inte rida idag och förmodligen kommer jag vara lika utschasad imorgon också. Jag har bestämt att jag inte tänker ha nåt dåligt samvete över det.

Idag har Binning haft på sig sina mörkblåa HM-jeans (som jag köpt), HardrockCafé Sthlm bodyn från Lasse, vita strumpor också HM (jag har köpt dom med) och jeansjackan från pappa o co. Han har även haft på sig mysdressen från familjen Fredriksson i Jakobsberg, det blev lite varmt och otympligt med jeansen när jag skulle byta blöja för 4:e gången eller så. Dom är ju trots allt jeans, även om barnjeans är mycket mjukare och smidigare än vuxenjeans.

Idag har vi köpt Aftonbladet, jag ville läsa om den KRAV- märkta maten. En del verkar tydligen tro att KRAV-maten är nyttigare än vanlig mat och att det är därför dom köper den. Jag köper KRAV-odlat för att det känns som ett bättre val med naturliga bekämpningsmedel i den redan hårt belastade miljön. Det är nyttigt för Sveriges bönder att lära sig tänka efter före i fråga om kemisk shit.

Annars är Johan Hakelius min favoritkrönikör och han hade skrivit idag. Det är alltid en trevlig överraskning när jag hittar hans krönika på baksidan eftersom jag inte vet (och inte vill veta) vilken dag han skriver. Läs själv på:
www.aftonbladet.se och om du vet hur man gör för att få en länk på bara ett ord, i det här fallet skulle det vara kul om man kunde trycka på Johan Hakelius namn och komma till aftonbladet, vore du en ängel om du ville dela med dig av den infon till mig.

På tal om sånt jag gillar har jag kommit på en sak jag verkligen ogillar med mina blogginlägg! Trots att jag alltid läser igenom texten kommer det då och då med små stavfel. Verkligen irriterande. Jag ogillar inkorrekt svenska, speciellt stavfel. (Hur frustrerande är det inte när man inte kan stava ett visst ord?)


Kommentarer
Postat av: Helene

Jag har nog bil i helgen.. yyiipppiieee.. vi kan ses.. o våra små gossar! ringer dej senare när ja lagt nisse o så, kanske runt 20! =) Puss puss.. '

2006-08-17 @ 17:40:43
Postat av: Lena

du ogillar korrekt svenska? hur vill du ha den då??

2006-08-18 @ 02:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback