trött

Jag är verkligen jättetrött idag. Igår hade ju Henke sitt 25- års kalas. Grattis! Av Binning o mig fick han en ålandskryssning nu på onsdag till torsdag + två delar i folkrace-overallen. Efter kalaset skulle Henke kolla i den lilla luckan på kortsidan av utbyggnaden på huset, han hann inte kolla så länge för ut kom några getingar varav en stack honom på näsan. Henke var jätteallergisk när han var liten tydligen men till en början hände det inte särskilt mkt, lite svullnad bara.. Efter några timmar däremot så undrade jag vem den där okända karlen var, men det var Henke. Efter några samtal till sjukvårdsupplysningen fick vi komma till en jourläkarmottagning i Motala, där fick han medicin och dom konstaterade att det inte var allergi (phew) utan en väldigt kraftig reaktion. Han ser ut som att han har gått en match (som han förlorat)  i boxning eller nåt, han ser verkligen skrämmande ut. Igår svullnade ansiktet upp, man kunde inte se en ögat och det såg/ ser ut som att han hade hela kinden fullproppad med bomull..

Nog om det.. Vi håller på och renoverar altanen just nu, jag har skrapat färg i flera timmar. Henke undrar varför jag gör det så noga, men jag menade att det inte kommer bli bra om man inte gör det ordentligt. Vi får väl se om jag orkar göra klart andra sidan lika noga.. Eller jag måste ju alltså, men det kommer inte bli kul. Imorgon ska vi högtryckstvätta staketet och golvet och framåt eftermiddagen/ kvällen kan vi nog måla iallafall. Vi får väl olja golvet innan Åland på onsdag..

Det var nog allt jag har att säga idag.

Eller ja: Binning hade på sig det grön-randiga setet från Malin m. familj på förmiddagen idag, men det blev såklart för varmt sen.

På tal om bilder också, jag orkar bara inte ladda upp några idag, men imorgon (kanske) det blir nya tag!

Kommentarer
Postat av: Ida

Heh! Inte sånn blogg hacker iaf :) men jag har testat det flera gånger, så kan man klicka på Infoga, eller hur? Och då händer absolut ingenting för mig! Hel konstigt, för man kan ju inte klicka på någonting annat än Infoga för att hitta bilderna. Ja jag förstår att du är avungdsjuk! Han var helt underbar kan jag lova dig, så mäktig! :) Hoppas allt är bra med er! krama.

Postat av: Catti

Vilket nice namn du har ;)

2006-07-04 @ 21:30:58
URL: http://catti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback