bakdag

Idag har vi varit och handlat, Henke är sjuk idag med och till och från blir han jättegrinig. När jag är sjuk får jag klara av precis allting ändå, ta hand om Binning, laga mat osv, men när Henke är sjuk bara släpper han allt där han står. Knäppt, framför allt av samhället att "tillåta" män att bli totalt nedsjunkna i sitt sjukdomstillstånd (Henke är förkyld)..

Färdig-gnällt.. Idag har jag gjort en äppel-galette, typ som en tunn pizza med söt deg och skivade äpplen ovanpå. Gott, men lite väl sött tyckte jag. Kul att prova iallafall.

Framöver (hoppas jag verkligen) kommer Kjell och skor Carmencita. Han skulle komma på kvällen sa han och det är väl kväll nu?! Han skulle ringa när han var på väg.

Annars har jag börjat i en ny bok av Rosamunde Pilcher "Att åter mötas", den verkar lovande som vanligt. Jag har rensat två rabatter (av tre möjliga) idag också. Jag tog en spade och vände på jorden så jag slapp gräva och dra så mycket i alla ogräs-rötterna. Nu är det jättefint för jag har planterat ut min sallad också, Lovisa undrade om inte hararna kom och käkade upp salladen, men vi får väl se..

Imorgon blir det folkrace i Eskilstuna, Micke ska köpa bil. Jag känner mig inte så sugen men det kan (kanske) vara kul att se Eskilstuna med..? Vi får se!

Idag är Binning mest naken, men han har haft på sig samma dress som igår i olika perioder.

Alla bra grejer Henke gjort idag får jag inte skriva ut vad det är, men han har varit jätteduktig också!

Kommentarer
Postat av: Helene

Karlar är sådana... Bara leva med, det är därför ja inte ha någon karl!! ringer dej idag el i morgon, vet ej om ja kan komma i morgon.. Beror på när Nisse kommer hem!? =) Kram Hälsa familjen

2006-07-01 @ 14:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback