Stora grabben Binning..

blir mindre faktiskt.. Han hade gått ner 200 gram (10 745 gram, 75 lång) när vi var till BVC i fredags, vi ska dit igen den 22:a dec. Barnmorskan var lite orolig, inte vi, han rör sig supermycket nu vi tror att det är därför han gått ner lite + tänder och allt. Men vi ska försöka ge honom lite mer mat då kanske..? Han ska tydligen "rätta in sig" i ledet, men inte så att han går ner i vikt. Jag ska fixa bild snart, lovar jag Annika, som frågat efter en.

Camilla: ja tack gärna, du kan väl kolla på priser åt oss.
Fröken Pastej: det vore trevligt, vi får höras på telefon.

Just nu är vi uppe hos farmor Eva och hälsar på, jag har skaffat bank ID så jag kan anmäla föräldraledighet via internet, det verkar fungera bra. Nu tog jag ut 3 dagar i veckan två veckor framöver, vi får se hur det blir med ekonomi och sådär. Det borde fungera eftersom jag jobbat varje helg (tror jag) i November + massa i veckorna.

Nu ska jag kolla lunar och plocka upp Annikas nya lösen, jag har saknat att läsa hennes blogg!

Annars har jag Binning och jag haft sovmorgon idag, somnade vid kl.21 igår. Skönt! Vi har varit till stallet och mockat med. Vi får se om det blir någon ridning ikväll, det känns verkligen som att det behövs men vi får se när Henke kommer hem.

Och förresten så har det mördats i Hedemora igen, jag förstår faktiskt inte varför det är så mycket skit i Hedemora jämt. Usch!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag skulle nog inte heller va orolig för honom, om jag var du. jag blir så trött på bvc ibland. men det är väl deras jobb typ. man känner väl själv sitt barn bäst. är det inte så? annars har jag bara bra erfarenheter av våran sköterska. fast jag ska erkänna att jag e lite orolig för noras vikt, åt andra hållet. hon har liksom värsta tjockismagen som en tjock farbror som dricker för mycket öl. hon e ju ingen liten tjej direkt... de e nog ärftligt. kanske. men jag hoppas att hon springer av sig det. det är full fart hemma.

2006-11-29 @ 19:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback