fixa o trixa

idag har vi plockat undan alla grejer som "alltid" ligger framme överallt i vår lilla stuga. Eva och Lasse kom, Eva tog Binning och jag gjorde iordning de första 3 lagren på smörgåstårtorna. Mums! Det var faktiskt jättelätt, jag fattar inte varför jag inte gjort smörgåstårta tidigare (nu är det bara att hålla tummarna för att den smakar bra också). Så här är det nu: bröd, turkisk yoghurt blandat med majonäs, bröd, leverpastej blandad med bostongurka (mixrat) resp. laxpastej för fröken pastej, bröd och sen ett lager med turkisk yoghurtoch majo igen. Det kommer bli gott, ovanpå blir det räkor på två st och typ ost och skinka på en, den ska vara lite mer barn och Henke vänlig är tanken. Synd eftersom jag alltid brukar få hans räkor annars.. Jag håller på och gör en cheescake också, sista lagret väntar i kylen hemma och själva kakan står och svalnar. Jag hann göra vanlig mat också: gryta och ris till sen lunch.

Vi har varit på tippen i Jägarvallen, på Husqvarnabutiken och köpt en ny drivrem till åkgräsklipparen (jag körde av våran igår) + IKEA och handlat lite smågrejer och sen har vi köpt snask till kvällen förstås. Vi tänkte hyra film med.

Just nu är vi uppe hos Eva och Lasse, vi ska låna Lasses bil och hämta Sollas transport som är full med trädgårdsmöbler.

Idag har Binning på sig sin röda Laban-body från Camilla och Sarah, de mörkblåa HM-jeansen som jag köpt + Snobbenstrumpor från HM också från Camilla.

Svipsa signin´ out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback