Konstig dröm

För ett par nätter sen drömde jag att jag flydde, jag bodde på ett hotellrum och sen hoppade jag och en annan ung kvinna med ett barn ut genom fönstret och kravlade över Göta Kanal (som bara hade lite vatten i och det mesta var som hackad is för det var så strömt i kanalen). Sen satt vi uppe på en av bryggorna och bytte till torra kläder för att vi sen skulle kunna hoppa på tåget som skulle ta oss till säkerheten. Vi var judar och det var andra världskriget. Precis när vi hade bytt kläder kom en gammal klasskompis förbi och jag visste att han tillhörde nazisterna (fast han är moderat i verkligheten). Han la sin hand på min axel och sa "se till att komma hem nu" och då pussade jag honom på handen som "tack" typ. Han visste ju att jag var jude men ändå släppte han iväg mig. Konstigt.

Jag antar att jude/nazist-inspirationen kom till mitt undermedvetna från "Tyskungen" av Camilla Läckberg men dom andra grejerna har jag ingen aning om vad dom kom från. Allra först var jag på Globen Horse Show, jag bodde på ett hotell som låg i Globen och jag hade den finaste sviten. Den var mer som en lyxig lägenhet och det var bara att springa ner till föreställningarna när det passade mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback