Cattis - musjägaren

Idag fick jag fånga in en liten liten mus på jobbet, alla andra var världens mesar (ibland skäms jag över att vara kvinna). Jag fångade musstackaren och släppte ut den i stormen igen.
Det var ungefär 10 flaggstänger som knäckts idag och på vägen hem fick jag åka under en kraftigt lutande gran. Det var läskigt faktiskt. Efter våran infart såg jag tre granar som vält över vägen, tur att vi bor så pass nära åkrarna ändå..

Annars har det gått bra att jobba idag, imorgon ska jag jobba 16.30-20.25 och efter det är jag ledig tisdag. Sen är det jobb igen ons-sön, mycket kvällstider i veckan. Det är bra, ingen barnvakt och lite extra OB på kvällskvisten. Jag ska skriva ihop lite ansökningar till de nya jobben som är ute just nu. 3 st 20h/ vecka och 6 st 6h/ vecka. Jag ska söka 20h/ vecka tänkte jag.

Annars är jag sugen på att plugga lite. Läsa någon ledarskapskurs för att visa att jag är intresserad av chefsutbildningen på IKEA framöver, det kan vara bra att visa att jag gjort nånting åt min situation själv under tiden tänkte jag. Det är först till hösten jag kan söka isåntfall och då måste jag göra högskoleprovet i vår också. Vart anmäler man sig till högskoleprovet egentligen?

Kommentarer
Postat av: Camilla

http://www.hogskoleprovet.se/ där hittar du nog lite info :) kram!

2007-01-14 @ 20:44:26
Postat av: lotta

usch, högskoleprovet är det värsta jag har gjort. inte min grej alls. förnedrande att få resultatet (jag som har bra betyg annars). hehe. ska inte skrämma upp dig =0)

haha, jag hörde om den där musen =0P you go, girl!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback