Min älsklingsunge

Kan säga mamma nu. Visst är han duktig?! Och världens sötaste också förstås, jag tycker dock att det är lite jobbigt att han har lärt sig säga det ändå. Såfort det är nånting eller om han hellre vill bli buren än sitta på golvet och leka med sina grejer t.ex. så sätter han igång "mamma mamma mamma mamma mamma". Pust och stön! Menmen, snart lär han sig säkert ett nytt ord som är mycket roligare än mamma. Han säger mamma till maten också. Tjockis!

Idag är han sjuk, stackaren, jag är hemma från jobbet med honom. Han har feber och är snorig, nysig, hostig. Han spydde upp sin lunch också efter första skeden. Förra gången han var förkyld, (precis före jul) hade jag nästan dygnet runt kontakt med sjukvårdsupplysningen, dom sa att när febern stiger snabbt kan det göra att dom spyr. Han fick fruktpuré till lunch istället, förra gången levde han på bröstmjölk och gröt. Hoppas det inte blir så den här gången.

I helgen ska jag jobba. Det är långlördag imorgon och jag jobbar 11.30-20.30. Ett mördarpass, men det är bra betalt och då tänkte jag att det var bäst att jobba. Jag har räknat ut ungefär hur mkt jag kommer få i lön för januari och det ser mycket lovande ut. För en gångs skull!


Kommentarer
Postat av: Syster-Sarah

härligt med mycket pengar :) kul att Binning kan säga mamma men tråkigt att han är förkyld, jag hoppas att det inte är hans elaka moster som har smittat honom ;) hade bra, hoppas han kryar på sig :)

2007-01-26 @ 21:40:02
Postat av: Sandra Lindell

Mina lördagar är 7.30 till 20.30..tyckte din va lyx..men det ä bra att tjärna pengar..

2007-01-27 @ 12:31:47
Postat av: Camilla

Hej sis o sjuklingeN! Usch, inte kul att vara sjuk ialf! :/ jag har nyss kommit hem från jobbet, hgar gått bra! Var lite rushigt ett tag.. folk vill fika efter löning tydligen :) Har tider nästa vecka plus helgen.. sen så har jag "bara" helgerna.. får se om det dyker upp några dagistider, vore bra :) Kul att jobba när man kommit igång o pengarna behövs! som du vet! Hade så bra o hoppas Binning kryar oå sig! kram kraM!

2007-01-27 @ 16:51:52
Postat av: annika

usch då, stackars binning som e sjuk. inte kul. hoppas han kryar på sig.

2007-01-27 @ 16:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback