Konstig dröm

Inatt drömde jag en jättekonstig dröm. Henke och jag var förlovade, men sen sket det sig pga nån anledning, våra familjer var typ mafiosos. Så det blev världens hat mellan våra familjer och dom dödade mig, fast det var inte jag utan min syster som hade på sig mina kläder när hon skulle hälsa på vår sjuka mamma (alla personer utom Henke, jag och Micke har jag aldrig sett förut fast det var min familj i drömmen). Vår sjuka mamma bodde uppe i en stuga på en höjd där vi hade massa stora preem-bensintankar (som dom kör på långtradare och fyller på bensinstationernas tankar från).
   Jag var 22 år när bröllopet med Henke sket sig och sen när jag var 38 skulle jag gifta om mig, då var jag gravid och jag hade en 16-årig dotter med Henke, men alla trodde att det var mannen som jag tvingades gifta mig med istället för Henkes, barn (jag tror att jag hade två till yngre döttrar också, men jag är inte säker). Nu var jag iallafall gravid igen, det visste ingen om, det var också Henkes barn. Trots att jag inte skulle sett honom på 16 år menmen.
   Så när det var dags för bröllopet då åkte typ hela Henkes släkt förbi på deras väg (den gick parallellt med våran) alla förutom Henkes brorsa Micke som åkte upp till vårt vatten förråd och vår sjuka mammas stuga. Jag fick gå upp dit och då hade Micke nästan tömt ut allt vårt vatten. Sen gick jag in till min jättesjuka mamma som hade fått tortyr under många år, men inte så det syntes och därför kom jag tydligen på det precis när jag kom upp dit och upptäckte en lönndörr i ena väggen som Henkes släktingar använt för att komma in och tortera henne. Henkes pappa och tortyrhantlangaren kom dit precis när jag var där och dom tog med mig hem till sig (dom hade min pappas hus och gård).
   Där hjälpte Henkes familjs personal mig att hitta Henke och sen typ rymde vi ut för att få vara för oss själva. Men då kom det fler ur deras personal och gav oss varsin konstig liten pizza som vi var tvingade att äta upp på en gång för Henkes pappa skulle komma ut och skjuta mig eftersom jag hade gjort att det första bröllopet med Henke inte blev av. Då tog Henke av sin pappa pistolen och skjöt sin pappa istället. Sen fick hantlangarna i uppdrag att gömma kroppen och sopa igen alla spår.
   Sen levde Henke och jag tillsammans med vår dotter och det nya barnet som var en pojke (det var en förbannelse Henkes släkt lagt på mig när det första bröllopet inte blev av: att jag inte skulle kunna föda nån pojke förrens den sanna kärleken segrat). I våra mafiososläkter var det bara pojkar som kunde ta över och bli mafiosos och därför var det jätteviktigt att det blev en pojke nu för vi var de sista i vår generation och det hade inte fötts några pojkar på massa år. Henkes släkt höll på att dö ut av en konstig hand- och fotsjukdom (det visste jag fast det var topp-hemligt). Och det här barnet skulle ju förena våra släkter så det kunde bli slut på all blodshämnd.


Jaha! Vad tror ni? Borde jag låsas in när jag drömmer så konstiga drömmar ;)

Kommentarer
Postat av: Syster-Sarah

du är ju helt knasig :D o varför fick inte jag prata med dig igår för då? va? va? va? va? va?

2007-07-03 @ 10:26:04
Postat av: Helene

Hejje. Rolig dröm.. hade ni det roligt i motala? Vi måste grilla ngn kväll, har äntligen renoverat klart mitt kök o Olivers rum, nu ska ja ta hallen o tv rum.. :) HÖr av er när ni kan! Ja jobbar hela veckorna, men gärna helgerna..

2007-07-03 @ 18:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback