Henke, min stjärnkock!

Det sägs ju att alla familjer har 5 olika maträtter som de varierar mellan. Ibland smyger det sig in nåt ovanligt, men det är ofta ett undantag. Henkes fem maträtter har varit tacos, pizza, köttbullar eller pannbiff med potatis, lasagne och hmm det ska vara nånting mer, men jag kommer inte ihåg just nu.

Men! De senaste gångerna han har lagat mat har han gjort oxstek och igår var det pasta med hemmagjord pastasås. Jag var väldigt imponerad av oxsteken måste jag säga.

Jag har fem andra maträtter som jag brukar göra och det är väl bra att vi har olika. Mina är 3 olika sorters fisk, paj och broccoligratäng. Mest sånt Henke inte gillar faktiskt, dom grejerna brukar vi käka till lunch när han ändå är på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback