Ulrika marknad

Igår var Binning och jag med Solla och Camilla till Ulrika marknad. Vi åkte mest för att kolla på alla kufar som bara kommer ut en gång om året för att handla sina årsförbrukningar av spetskantade trosor osv. Vi såg tyvärr inga såna muppar, för de skulle tydligen komma fram i skydd av mörkret lite senare. Det fanns lite hästar att kolla på (och köpa förstås) de flesta hade trevligt hull, men alla var omusklade och av lite konstiga blandraskorsningar. Jag köpte en munk till Henke, en langos till mig och B (han åt mest bara av brödet ändå). Binning fick 2 t-shirtar av Solla och sen fick han fiska efter en anka i ett lotteristånd också. Av mig fick han en gasfylld häst, han hann förstås ha sönder den innan vi åkte därifrån men det var kul så länge det varade.

På förmiddagen (igår) var vi på barntimmarna också, det var rätt lugnt där, inte så många stökiga stora barn som det brukar vara. Vi var såklart kvar till sist fast jag hade tänkt att den här gången skulle vi åka tidigare. Men det blir som det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback