Det blir aldrig som man tänkt sig

När jag var liten trodde jag att det var bra att bli vuxen för då skulle jag få bestämma själv. Eller hur. Mitt liv styrs av mina barn och min ekonomi, istället för av mina föräldrar. Och när jag var liten hade jag massa tid att göra precis vad jag ville, när jag ville det. Gött.

Precis när jag hade skrivit klart det förra inlägget ringde min mormor, medan jag pratade med henne hängde jag tvätt, startade en ny tvättmaskin, plockade undan lite osv. Efter det skulle jag "bara" byta blöja på Ava Estelle, när hon var påklädd igen bajsade hon. Dags att byta blöja igen, då tyckte hon att det var dags för mat vilket hon har fått fram tills nu. Under tiden har jag kollat bloggar och försökt få tag på soss-tanten. Det är upptaget hos henne, som alltid annars.

Kommentarer
Postat av: Nina

Välkommen in i klubben!!
Jag fick mitt första barn när jag var knappt 18 år, mitt sista och femte fick jag när jag var 37. Nu är jag 48 år och jag får fortfarande inte bestämma över mitt liv. Om ungefär tio år tror jag att Minou flyttar hemifrån, då är jag 58 och får ÄNTLIGEN råda själv över mitt liv.

Så ett gott råd: Följ din plan och skaffa inte fler än två barn. Då är du fri om ca 20 år!!!

2008-04-25 @ 11:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback