Henke matvägrar?

Henke: "va faaaan ska jag få makaronipudding till lunch jag trodde det var potatisgratäng". Jepp det ska du och laga din egen mat om det inte passar sa jag. Tur att jag har fikat på förmiddagen så jag kunde behålla mitt glada humör. För de som är intresserade av vad jag fikade: en banan och ett kokt ägg. Jag satsar lite på beach 2008 genom att äta lika mycket som vanligt av mat och äta extra mycket frukt och grönsaker för Ava Estelles skull. Och min egen också, men mest för att hon ska få massa näringsrik mat. Det är liksom lättare att äta bra och regelbundet när det är för hennes skull, vilket är konstigt för egentligen borde väl jag vara lika viktig? Kanske inte.

Lite bakrund (det är inte så att jag har nån hets inför beach 2008 utan jag vill bara få bort gravidmagen den här gången): När jag ammade Binning gick jag upp på natten och käkade kräm o mjölk och mackor m.m. Jag åt nästan inga grönsaker och frukt och det var förmodligen därför jag var konstant hungrig och inte gick ner nånting i vikt efter förlossningen. Nu tänkte jag käka nyttigt och bra och motionera måttligt. En promenad 5-7 dagar i veckan tänkte jag mig och när jag får tid och känner mig redo tänkte jag börja rida igen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback