Myndigheter

Vad är det för fel på alla myndigheter egentligen? Varför betalar jag skatt? Det är inte utan att man blir lite fundersam. Just nu håller jag på och försöker få tag på en tant på socialkontoret, hon har telefontid mellan kl.9.30-10, jag har ringt minst 10 ggr och det är upptaget. Det kanske är på tiden att hon skaffar en telefonkö? Jag rinde hennes nummer igår men då var det nån annan som svarade, som såklart inte kunde hjälpa mig.

Sen har vi härliga försäkringskassan också. Dom har fixat dagsersättning åt mig som kommer in typ imorgon. 1000 kronor. Det är som en droppe i havet, det räcker inte ens till Binnings dagisavgift. Nu måste jag ringa och tjata på dom idag igen. "Du har plats 184 i kön, beräknad kötid är 13 minuter". Jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback