Frysen



1-liters kastrullen går knappt in...



nu går det in lite större grejer. Glasspaket t.ex. det viktigaste.



Behöver jag säga att det är första gången vi frostar av frysen?
Vi har inte hittat nån avknapp, den här gången drog jag ur sladden bara.




Såhär fint blev det! Jag hoppas allt i kylskåpet klarat sig, men det brukar inte vara några problem om man inte öppnar dörren. Jag la in ett par frysklampar innan jag drog ur sladden också. Det är svärmor Eva som tipsat om att ha skålar av nåt slag med varmt vatten i för att isen ska smälta snabbare. Superbra tips!


Kommentarer
Postat av: annika

det såg ut som att det behövdes!! det är sånt där man drar sig för att göra.

2008-08-28 @ 15:03:55
Postat av: annika igen

det där med läggningsrutiner. vi brukar äta middag runt 17.30. sen får hon se på bolibompa om hon vill, och det brukar hon vilja. då brukar hon varva ner i soffan med oss. efter det kör vi tandborstning, pyjamas och toabesök. sen är det läggdags 19.30 (för det mesta). bad brukar bli 2-3 ggr vecka för nora. sen läser vi EN bok (hon får välja själv, men det brukar alltid bli samma!) sen har vi legat kvar tills hon somnat, men det känns som att vi kommer få ändra lite på det där att ligga kvar eller inte. det funkar inte så bra när jag är ensam med barnen då peter jobbar kväll. ska försöka få henne att somna själv, har du några tips på det? känner mig så dum då. hon blir ju ledsen stackars.

2008-08-28 @ 15:17:06
Postat av: Tin

det finns ingen avknapp på våran frys, men efter lite joxande kom jag fram till att när jag vred ner temperaturen 0-5 till 0 så slocknade fryshelvetet, vad var det för fel med on och off?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback