Bäbisdrömmar

Inatt drömde jag att vi hade fått bäbisen, min mamma bar honom i hennes hus och skulle ge honom till oss. Han var precis nyfödd och hade dom underbaraste gröna ögon. Fast jag kände mig ledsen för att mamma var den första att hålla honom, det är föräldrarnas privilegium tyckte jag.

Sen drömde jag att jag var i en skolsal / förlossningsrum och värkarna var igång, Britt- Marie från barntimmarna var min barnmorska och hon hade ett extraknäck där i förlossningssalen. Hon hade en blomsteraffär, sängen där jag skulle föda stod liksom bakom disken med alla blommor på och så var det massa skolbänkar också. Jag påpekade att jag faktiskt haft bildlektioner i just den salen (har aldrig sett den i verkligheten) och visade massa teckningar som låg på en hylla. Jag tyckte att det verkade ohygieniskt att nån hade målat med kritor på bänkarna som var i samma rum som jag skulle föda i.

Efter det drömde jag att vår underbara bäbis hade blivit kidnappad och jag stal en polisbil för att åka och hämta hem bäbis (i den här drömmen hade inte bäbisen nåt bestämt kön, men den såg likadan ut som i den första delen). Det var en amerikansk polisbil och den gick fort som fan, jag hade en pistol men var lite kreativ och högg folk i ena ögat med en bläckpenna när vi åkte förbi. Nästan alla var fiender utom en gammal barndomskompis till mig som slapp bli huggen i ögat (tur för honom för alla andra jag högg dog).

När jag hade räddat bäbisen åkte jag tillbaka till skolsalen/ förlossningsrummet och fortsatte med förlossningen, fast värkarna hade avstannat. Jag passade på att smita ner till en stor sal där det var smockat med folk. Björn och Benny från ABBA uppträdde fast man fick absolut inte ta kort på dom. Jag tror att det var en idrottshall för på vägen tillbaka till förlossningsrummet hittade jag en dusch som jag använde, det var jätteskönt att duscha. När jag kom ut ur duschen var det Lenny Kravitz som spelade "I Love Rock ´n´ Roll", då var alla lampor tända och man fick knäppa hur mycket kort som helst.

Kommentarer
Postat av: annika

ja de går bra, du kan ge henne lösenordet!!

2008-02-24 @ 10:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback