Böcker igen..

Jag orkade inte läsa "Framgångens pris" av Nora Roberts, jag börjar tröttna på Nora, i hälften av böckerna jag läst börjar hon med en prolog som avslöjar hur landet ligger längre fram i boken. Jag vill oftast inte ens läsa baksidestexten eftersom jag vill veta så lite som möjligt om boken när jag börjar. Sen är jag rätt trött på att det alltid är samma rytm i böckerna, det är alltid nån välkänd person men inte allt för närstående som är mördaren och mannen och kvinnan får alltid varandra i slutet. Och dom har såklart OTROLIGT bra sex.

Ändå har jag läst tre böcker till av henne, men de var rena romaner. En trilogi som hon släppt under pseudonym tidigare. Dom heter: "Att våga drömma", "Om drömmen blir verklighet" och "En dröm blir sann". Dom rekommenderar jag glatt till alla som vill läsa vanliga, hederliga romaner, utan mord och med massa tantsnusk.

Nu har jag precis börjat läsa Stieg Larssons millennium-serie, första boken är "Män som hatar kvinnor" och jag är lite irriterad på den eftersom jag läst 65 sidor och ändå har det inte börjat hända nånting. Ibland kan det vara bra att få massa bakrundsinformation, jag hoppas att resten av boken är värd väntan.


Kommentarer
Postat av: Sandra Lindell

Hej..Japp den boken är värd att vänta på jag läser 2:an nu

2008-02-12 @ 15:07:54
Postat av: Johanna

Tro mig, jag som inte läser andra böcker än kurslitteratur. De böckerna är värda att läsa, grymt bra och värd de 65 sidorna de inte händer nåt! Tänk att du skulle kunna få boktips av mig, ojoj det trodde jag ju inte!! Hoppas allt är bra! Kram

Postat av: annika

å, jag har oxå fixat stieg larssons böcker. dock inte börjat än, håller på me gudrun abascals bok om att föda barn. tänkte jag skulle va lite mer förberedd denna gång. ett boktips till dig, boken verkar bra, har än så länge bara läst litegrann.

2008-02-12 @ 20:37:20
Postat av: Pastej

Jag läster nästan 200 sidor innan jag kände att den boken började ge nåt..så ge den lite tid!

2008-02-14 @ 02:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback